Nyttiga chokladbollar

 
Jag gav mig på att improvisera ihop ett gäng chokladbollar idag. I brist på ork att läsa om opinionsbildning...
Bollarna blev absolut godkända, men man måste inse att det aldrig kommer att smaka exakt som riktiga!
Close enough får vara mottot för de små rackarna.
 
1 tsk kvarg
2 tsk kokosolja
1 dl havregryn (mixa dem lite om du vill)
2 msk kokos
2 msk sötningsmedel (Canderel använde jag)
1 msk kakao
1 msk kaffe
 
Blanda ihop allt, ordningen spelar mindre roll! Provsmaka dig fram till en smak du gillar, jag tog egentligen bara vad jag hade hemma. Jag tog även i lite vaniljpulver och rullade dem sedan i mandelmjöl (kokosen var slut!)
 
Jag har länkat bilder på de saker som inte är lika vanliga! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


Kommentarer
Trackback